dilluns, 22 d’agost del 2011

L'estació del Clot-Aragó o la influència de les obres a la R1

Segurament tots estarem d’acord que si calen millores en les infraestructures, podem sacrificar-nos i modificar els nostres trajectes perquè s’ampliï l’eix ferroviari, perquè funcionin millor els trens o perquè alguns veïns de l’Hospitalet no sentin el soroll de l’anar i venir dels trens.


Però hi ha situacions i situacions i aquesta que descriuré, no té perdó de Déu (ara que ha marxat en #B16!).

Aquests dies, concretament des del 4 al 27 d’agost, els trens de la línia R1 no circulen entre Arc de Triomf i Molins de Rei  i, per tant, el recorregut dels trens finalitza a l’Estació de França, un lloc poc cèntric i no gaire ben comunicat. Per aquest motiu, la majoria d’habitants del Maresme que treballem a Barcelona ens veiem obligats a iniciar el nostre trajecte a la depriment estació del Clot Aragó

Indret de malsons nocturns i espai per a la pràctica de l’esport de risc diürn, l’estació del Clot-Aragó, curiosament, també és en obres. De fet, dues de les quatre sortides que té estan tancades. I, de sempre, la circulació per l’interior d’aquesta estació és una qüestió kafkiana: per entrar, tot i tenir un abonament o un bitllet adquirit amb antelació, cal arribar fins al final de l’estació per, després, retrocedir, ja que les escales de baixada a les andanes són abans. En fi, una circulació rocambolesca.

No tinc ni la idea més remota de tota la gent que circula aquests dies per aquella estació, però compteu que tots els turistes que s’allotgen a Calella, Malgrat de Mar, Santa Susanna, etc. més tota la població maresmenca que durant l’estiu treballem a Barcelona passem, un moment o altre per aquesta estació. Sovint penso en la impressió que es deuen endur d’aquesta Barcelona moderníssima, de moda, olímpica, urbanita... Buf!

Algú a qui no se m’acut res millor per a titllar-lo que dir que pensa amb el cul ha decidit dissenyar un circuit per dintre de l’estació d’acord amb el seu parer (insisteixo que pensa amb el cul): si a algú que ve posem per cas de Sant Celoni se li acut voler fer transbordament i anar-se’n direcció a l’estació de França  (potser treballa a la vora, oi?) serà escridassat per dos segurates dels quals m’estimo més no fer cap valoració.

Un amic meu que fa exactament aquest recorregut va ser esbroncat per voler anar a l’estació de França. I, sí, treballa a la vora de l’estació de França!

Cada matí cal seguir les indicacions d’uns informadors que no saben ni què estan fent i que ens obliguen a circular segons el circuit dissenyar per algú que mai no deu haver trepitjat el Clot. Això sí, dels diversos torns que hi ha per sortir de l’estació, tres estan tancats. Dic jo que si els obrissin... no es col·lapsaria tant tot el dia, oi?

El deliri màxim és veure com l’andana on hi ha les vies 3 i 4 està dividida en dos mitjançant una cinta de “seguretat” i, per tant, tothom s’agombola a la via 4 (direcció Mataró, Blanes, Calella, Maçanet-Maçanes). Sí, sí, l’andana 3 també s’omple de tant en tant, però la gent que baixa del tren se’n va immediatament fugint d’aquella inmunda estació.

No us podeu imaginar els perills que passem aquests dies mentre espere, que arribi el tren i mentre la megafonia ens demana als viatgers, en un perfecte castellà, que ens distribuïm per l’andana. I dic jo si no seria més fàcil distribuir-se per l’andana si no ens haguessin segrestat allà en aquella meitat plena a vessar on encara no sé com no ha passat cap desgràcia. Si us plau, que treguin ja la cinta. Si us plau, que ens deixin distribuir-nos lliurement per tota l’andana.

L’únic aspecte positiu d’haver de sobreviure en aquesta estació és que està força ben ventilada i que, tot i l’estretor de les andanes, no vull imaginar-me què passaria si en comptes del Clot-Aragó aquest maremàgnum de gent estigués a l’estació de passeig de Gràcia (malson al quadrat de les estacions barcelonines). 

En fi, per acabar, només dir que esperem delerosos l'arribada del dia 27 perquè una part de tot això s'acabi!

NOTA Disculpeu la penosa qualitat de les fotos, fetes amb el mòbil aquesta tarda mateix al Clot.

10 comentaris:

David JB ha dit...

Qui serà qui va a l'estació de França? La veritat és que és tan penós que no hi ha adjectiu possible que pugui definir el que s'està fent en aquesta estació. I mira, almenys una cosa positiva, quan aquest matí he arribat per agafar el tren de les 7:33 cap a E. França, he arribat just quan la gent ja sortia, un dels nois de les armilles taronges ha obert pas perquè pogués passar enmig de tota la gent i entrar al tren. Però això no treu que la gestió del pas dels viatgers per aquesta estació s'està fent d'una manera molt penosa.

I per cert, jo estic totalment en contra del tapat de vies que s'està fent, i hi estic en contra perquè s'estan gastant un fotimer de diners per fer una cosa que no és necessària, i a més a més enganyant a la gent que hi viu, perquè el resultat final no s'assemblarà gens ni mica al que s'ha promès, perquè en les imatges molt maques fetes per ordinador del resultat final surten uns arbres a sobre de la placa de formigó que s'hi està passant que semblen secuoyas del Canadà, i allà no hi creixerà mai més que una mica d'herba.

nur ha dit...

David: doncs no sé, no sé qui serà :P

Jo també crec que hi ha moltes actuacions a fer abans de fer aquesta, però penso que si als veïns de l'Hospitalet els molesten els sorolls dels trens, doncs... no seré jo qui ho critiqui, però, vaja, altres coses per solucionar més urgents segur que tenen.

No és el primer any que ens obliguen, el mes d'agost, a canviar de trajecte, però aquest any està fet, literalment, amb el cul i per això estic molt i molt emprenyada sobretot perquè no entenc el sentit de tot el que estan fent al Clot, de debò. Miro de trobar-hi alguna raó, però res... cap ni una!

Ferran Porta ha dit...

Em quedo amb la teva explicació, Núria, perque per sort per mi no he d'agafar cap tren cap al Maresme fins a la primera setmana de setembre (he quedat amb una amiga exberlinesa, que viu a Calella).

El que llegeixo ho "entenc" a mitges, perque no tinc gaire al cap l'estació del Clot, però les teves paraules expressen un cabreig que, no en tinc cap dubte -malauradament- deu estar més que justificat.

País, sempre país.

nur ha dit...

Voldria, Ferran, no ser tan maldestra i fer-te un plànol de les entrades i sortides, dels accessos, dels torns que es diuen (allà on poses el bitllet per accedir a l'andana). Voldria tenir unes fotos més explicatives perquè veiessis quins són els problemes: ho sé, no m'explico prou bé perquè m'encén, efectivament, el gran cabreig que porto des de fa dies.

M'he oblidat d'explicar que un dels dies vaig anar a l'estació de França on em van fer passar totes les bosses per una maquinota com si es tractés d'un viatge en AVE i jo vaig dir: però si és Rodalies! I una gili-informadora em va dir: sí, sí, també a Rodalies! Quin fàstic! Si no es passen les bosses per cap màquina a cap estació de rodalies, quin sentit té que ho facin només a Estació de França? Tocar el voraviu més del que ja el toquen? Arghhhhh!!!!

Ferran Porta ha dit...

Vaja tela. Sí que sembla molt, molt útil fer control d'equipatges a una sola estació. En fi, estimada, t'envio un relaxant massatge virtual. Ooommm...

David JB ha dit...

Saps què passa nur? Que els veïns de l'Hospitalet seguiran escoltant els trens, perquè a més de ser una obra inútil, ni tan sols és completa. El tapat de vies es fa just fins el límit dels termes municipals de Barcelona i l'H, i com que en un futur per allà hauran de fer també un nou intercanviador, i més soterraments cap a Bellvitge, doncs espera, que això d'ara ha sigut una "chiquillada"

I en quant al control d'equipatges a EdF, abans es feia sempre, després ho van treure i només ho posen quan falta poc perquè surti un tren de llarga distància, com que ara els talgo de Múrcia surten d'aquí, a més del Milà-Zurich i el París, doncs clar, els posen per a aquests casos.

núria ha dit...

David: doncs estem apanyats amb aquestes polítiques incoherents en tots els sentits (tant això de l'estació de França, com el cobriment -inútil- de les vies). Que no estem en crisi? Per què no invertim en coses útils i no en tontades?

Avui he tornat a patir l'idiotesa del Clot, sumada amb la gràcia dels segurates que "habiten" a l'estació. Avui no feien cas de les aglomeracions, simplement es dedicaven a lligar amb estrangeres amb pantalons curts que esperaven el Maçanet-Maçanes: penós!

Per cert: per molts anys :)

Txell Salip ha dit...

Menys mal que ja no visc a Pineda de Mar #brrrrr

mar ha dit...

Quin estrès núr!
Sort que no he hagut d'agafar el tren aquests dies!
Demà tot torna al seu lloc!
Petons i ànims!

nur ha dit...

Txell: doncs sí, ben bé que és una sort :) Benvinguda!

mar: sí, sí, avui ja estava tot canviat, però vés a saber quina serà la propera que ens espera. Ara llegia que han baixat molt el nombre de viatgers de Rodalies. El problema és que no hi ha alternatives: o aquest servei penós o res (l'autobús no és una alternativa). No se suposa que els ciutadans hauríem d'utlitzar transports públics? I què fa cap govern per impulsar-los? Argh, em desespera!