diumenge, 29 de gener del 2012

Homenatge a J. V. Foix


(c) Josep Porcar

Fa més de 25 anys estudiava a l'Institut Maragall i els seus versos ja em van fascinar. Recordo que comentàvem Foix amb un company, en Quim Altés, i amb un professor de literatura catalana, en Ferran Gadea, qui va guiar els meus passos durant molt de temps no només en els anys de l'Institut, sinó també anys després. Està clar que les seves classes, la seva manera de fer em van influir força a l'hora de triar carrera i a l'hora de llegir, de percebre la poesia. I em va deixar molt marcada especialment de J. V. Foix i també de Joan Salvat-Papasseit

Que J. V. Foix em va influir queda prou clar en el títol d'aquest bloc: m'identifico tant amb les seves paraules i amb una manera específica de concebre el món que vaig voler usar les seves paraules per parlar de coses antigues i també de coses modernes, de coses que venen de molt endins i de coses que ragen sense reflexionar-hi gaire. El món de les contradiccions que viuen en perfecta harmonia. El món dels sentiments, les seves paraules tan ben seleccionades. 

Poc temps després, també a l'Institut, vam haver de fer un treball sobre els barris de Barcelona, inspirats en un magnífic llibre d'obligatòria lectura per conèixer la nostra ciutat: Barcelona pam a pam d'Alexandre Cirici. Magnífic! Vaig triar el barri de Sarrià: jo el coneixia poc o gens, però em va il·lusionar veure la pastisseria Foix i passar per places i carrers on el poeta havia viscut. La Francesca descriu tan bé aquests espais pels quals vaig passejar jo només un dia en el post dedicat avui a J. V. Foix. 

 J. V. Foix em va inspirar també a fer aquest vídeo que fa uns mesos que vaig elaborar:



Gràcies, Víctor Pàmies, per la difusió d'aquest aniversari i la promoció d'aquest homenatge més que merescut al poeta J. V. Foix.

Gràcies també, Francesca, per una descripció tan propera de J. V. Foix: m'ha encantat, com sempre, llegir-te.

I gràcies, Kika, per descobrir una altra vessant (que m'ha agradat trobar) del poeta.

I més informació sobre l'acte a Facebook: Homenatge blocaire a J. V. Foix

Gràcies, doncs, J. V. Foix per les paraules i per la càrrega emotiva de les teves poesies. 

Crèdits imatge pastisseria Foix de Sarrià
Ceràmiques, inscripcions i plaques recordatòries (c) Jaume Meneses CC NY-SA




2 comentaris:

Ferran Porta ha dit...

He revisitat l'homenatge que li vares fer mesos enrere al poeta, i m'ha tornat a encantar: màgic, fantàstic!

nur ha dit...

Gràcies, Ferranet :)