dimarts, 13 de novembre del 2007

Set segons - Seven seconds away

Fa dies que estic obsessionada amb aquesta cançó i la sento dins del cap de dia i de nit. Més avall he enganxat la lletra de la cançó, en tres idiomes, un dels quals desconec. Per cert, estaria agraïda si algú em digués de quin idioma es tracta (senegalès?). Gràcies!

I és que m'agrada Youssou N'dour! Crec que el vaig veure fa anys en un concert que va organitzar Amnistia Internacional a Barcelona.



Per gentilesa de d, la cançó traduïda:

No em vegis des de la distància
No vegis el meu somriure i pensa que jo no sé
que hi ha sota i darrere meu
No vull que em vegis i pensis
que el que hi ha dins de mi és ajudar-los.

Matança i grolleries
hauríem d'utilitzar
En els que practiquen encants perversos
per l'espasa i la pedra
Dolents fins al moll de l'ós
La batalla no s'ha acabat
Fins i tot quan es guanya.
I quan un nen neix en aquest món
no té cap concepte
del to de la pell en què està vivint.

No és un segon
7 segons llunyans
El temps que em quedi
estaré esperant,
estaré esperant.

Assumeixo que les raons que empenyen a canviar-ho tot
Voldria que oblidéssim el color perquè puguin tenir esperança.
Moltes opinions de la raça que els fan desesperar.
Desitjo que les portes estiguin completament obertes,
als amics per parlar del seu dolor i la seva alegria,
de manera que poguem donar informació
Que no ens divideixin per canviar

No és un segon
7 segons llunyans
El temps que em quedi
estaré esperant,
estaré esperant.

I quan un nen neix en aquest món
no té cap concepte
del to de la pell en què està vivint.
I hi ha un milió de veus.
I hi ha un milió de veus.
Per dir-te el que hauries d'estar pensant.

Així que millor que prenguis sobrietat perquè
7 segons llunyans
El temps que em quedi
estaré esperant,
estaré esperant.

No és un segon
7 segons llunyans
El temps que em quedi
estaré esperant,
estaré esperant.

11 comentaris:

gatot ha dit...

benvinguda doncs al veïnat de blogspot! petonassos wapa!

Anònim ha dit...

Ben arribada a Can Blogspot, Nur!
De blogspot a blogspot, una abraçada des de Berlin!

Anònim ha dit...

Ferran, gatot: Moltes gràcies, nous veïns, però antics amics i coneguts :) El Gatot ja té solera!

Anònim ha dit...

Bentrobada i benvinguda, si és que jo, un blocaire novell, te la puc donar :)

Anònim ha dit...

Ben fugida i ben retrobada :)

Efectivament, l'idioma desconegut és senegalès. algú va dir que aquesta és una de les millors cançons dels darrers vint anys, o sigui que ets una dona de bon gust.... i segurament sensata, atès l'aterratge a Blogspot.

Una abraçada blocaire!

Spock

nur ha dit...

dav: gràcies. Encara que siguis novell on sigui... pots donar-me la benvinguda a tot arreu: només faltava!

Spock: Tu, com sempre, tan afalagador. No et dic que fugis, però un post de tant en tant... no estaria malament i segur que les teves fans t'ho agrairíem (ni que sigui en forma d'Estrella Galícia) :P

Dues abraçades per a tots dos :)

Anònim ha dit...

uhmmm

l'idioma és el WOULOF -i no és conya-, és l'idioma q es parla a Dakar, a part d'alguna cosa semblant al francès...
de fet x en alguna capsa de sabates de casa encara deu rondar algun cd dels primers temps de l'ndur, quan cantava en una banda q és deia l'Etoile de Dakar, a primers/mitjans 80s, abans q es fes famós x les col.laboracions amb el peter gabriel, 1r, i el ryuichi sakamoto, dp

nur ha dit...

c'est la vie: benvingut i gràcies per les dades. Deuen haver desaparegut comentaris perquè algú ja havia dit això del wolof.

Jo l'Ndur el vaig conéixer cantant amb el Peter Gabriel i, concretament, en un concert d'Amnistia Internacional de fa uns quants anys. Però ja no li he seguit la trajectòria.

Per cert, ja no recordava la teva faceta de gran coneixedor musical, tot i que no fa gaire parlava amb algú del Sonar i em vaig recordar de tu. :)

Anònim ha dit...

jo tb fa anys q vai dixar de seguir-li la pista a l'ndur... si t'agrada et recomano les seves col.labs en un disc del Sakamoto (Beauty, 1989), la meva preferida una cançó q és diu "Diabaram", no crec q costi find+dwnload...
i si t'agrada l'ndur tb et recomano un altre músic africà q va tenir molt més exit: Foday Musa Suso (tb tenia un grup q es deia Mandingo i havia col.laborat amb el mestre del jazz Herbie Hancock)

Anònim ha dit...

he escrit molt més éxit?! volia dir molt MENYS

nur ha dit...

merci, c'est la vie.

downloading :)